Podřipská škola se stala inspirací pro ostatní školy
Na základě výsledků poslední inspekční činnosti zařadil Národní pedagogický institut Podřipskou školu do projektu PILOT 14 jako školu s inspirativními příklady dobré praxe, zejména v oblasti zavádění a aplikace formativního hodnocení.
Tento způsob vzdělávání klade důraz na průběžné hodnocení a zpětnou vazbu během celého učebního procesu. Učitelé hodnotí pokrok studentů během výuky a poskytují jim informace, jak zlepšit své dovednosti a znalosti. Formativní hodnocení podporuje aktivní zapojení studentů a pomáhá učitelům upravit výuku tak, aby byla co nejefektivnější a individuálně přizpůsobená.
V rámci projektu PILOT 14 proběhly v prosinci na Podřipské škole v Roudnici n. L. dvě stáže učitelů z partnerské školy. Stážisté si nejprve připomněli teoretické znalosti o formativním hodnocení, po kterých absolvovali náslechy v hodinách. Měli tak příležitost sledovat formativní hodnocení přímo v praxi. Viděli, jak učitelé v Podřipské škole pracují se žáky, zadávají cíl hodiny, kritéria úspěchu, jak sbírají důkazy o učení, formulují zpětnou vazbu a jak žáci reagují na průběžné hodnocení. V závěru dne proběhla důležitá reflexe, při níž učitelé z obou škol vzájemně sdíleli své postřehy a zkušenosti. Tato diskuse se ukázala jako důležitá pro pochopení, jak implementovat formativní hodnocení ve škole a jaké výzvy mohou při jeho zavádění očekávat.
Velký dík patří učitelům Podřipské školy, kteří před několika lety nastoupili cestu moderní výuky. Dnes ochotně otevřeli dveře svých hodin, poskytli cenné rady a nabídli své know-how. Díky jejich vstřícnosti a odbornosti partnerská škola získala důležitý impuls pro zavádění formativního hodnocení do své vlastní výuky.
Tato spolupráce potvrzuje, že sdílení zkušeností a vzájemná inspirace napříč školami je jedním z nepostradatelných kroků vedoucích k úspěšnému a modernímu školství.